DLA KOGO
Konkurs Światowy adresowany jest polskiej i polonijnej młodzieży szkolnej z ostatnich klas szkół podstawowych oraz szkół ponadpodstawowych z całego świata. W Konkursie Światowym nie mogą brać udziału uczniowie z terenu Polski.
REGULAMIN KONKURSU można pobrać TUTAJ.
FORMULARZ ZGODY
Warunkiem udziału w konkursie jest przekazanie organizatorowi formularza zgody rodziców lub opiekunów osoby niepełnoletniej na udział w konkursie. Formularz powinien zostać podpisany przez uczestnika konkursu oraz jego rodzica lub opiekuna. Podpisane formularze zgody należy przesłać listem zwykłym na adres:
Fundacja Patria Nostra
Ul. Wojska Polskiego 10
05-220 Zielonka
Możliwe jest także przesłanie zeskanowanych formularzy zgody na adres e-mail: marianno@poczta.fm
Druk formularza można pobrać TUTAJ.
UWAGA !!! Prosimy uczestników konkursu o szybkie przesyłanie formularzy zgody.
UCZESTNIKAMI KONKURSU
są 3-osobowe drużyny uczniowskie pod opieką nauczyciela lub rodzica.
ZADANIE KONKURSOWE
polega na wykonaniu 30-to sekundowej animacji lub 45 sekundowego filmu dotyczącego najważniejszych wydarzeń historycznych które miały miejsce w okresie konkretnego tygodnia. Każdy z uczestników konkursu (3-osobowa drużyna) otrzyma do wyboru 8 tematów związanych z konkretnym tygodniem. Praca konkursowa wykonana przez drużynę powinna dotyczyć jednego z tych tematów.
PARAMETRY TECHNICZNE PRAC KONKURSOWYCH:
- czas animacji: 30 sekund
- czas filmu: 45 sekund
- rozdzielczość: 1280 x 720 pikseli (HD) lub 1920 x 1080 pikseli (FHD)
- formaty pliku: avi, wmv, mp4
GRAFIKA POCZĄTKOWA I KOŃCOWA
Praca konkursowa powinna zawierać:
- grafikę początkową z tytułem pracy oraz datą wydarzenia historycznego
- grafikę końcową z nazwą szkoły z której pochodzą autorzy pracy ( mogą być wymienione także nazwiska autorów )
TEMATY PRAC KONKURSOWYCH
określone są przez Radę Programową konkursu. Każdy z uczestników konkursu ( 3-osobowa drużyna ) otrzyma do wyboru 8 tematów związanych z wydarzeniami historycznymi z konkretnego tygodnia. Praca konkursowa wykonana przez drużynę powinna dotyczyć jednego z tych tematów.
UWAGA !!! TEMATY DOSTĘPNE SĄ PO ZALOGOWANIU NA KONTO UCZESTNIKA.
TEMATY PRZEWODNIE KONKURSU
Mając na uwadze szczególnie ważne rocznice wydarzeń historycznych Rada Programowa postanowiła że konkurs będzie posiadać następujące tematy przewodnie:
- 100 rocznica Bitwy Warszawskiej
- 90 rocznica wybuchu II Wojny Światowej
- Wiara, nadzieja, miłość, polskość
Zachęcamy uczestników konkursu do wyboru tematów prac zgodnych z tematami przewodnimi konkursu.
NAGRODY
W konkursach Patria Nostra nagrody otrzymują wszyscy uczestnicy konkursu. Organizatorzy zapewnili wiele atrakcyjnych nagród i wyróżnień które są wymienione w zakładce NAGRODY. Nagrodą główną dla najlepszych drużyn zagranicznych w V edycji konkursu światowego były czeki na 4 tys., 3 tys., 2 tys. i tysiąc złotych za pierwsze, drugie, trzecie i czwarte miejsce. Nagrodę pieniężną ufundowały Ministerstwo Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu oraz Narodowe Centrum Kultury. V edycja konkursu światowego Patria Nostra finansowana była m.in, ze środków Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

PUBLIKACJA PRAC KONKURSOWYCH
Wszystkie prace konkursowe zamieszczone zostały na stronie internetowej konkursu.
OCENA PRAC KONKURSOWYCH
Po opublikowaniu prac konkursowych na stronie internetowej będzie miało miejsce głosowanie na najlepsze prace. W głosowaniu biorą udział wszyscy uczestnicy konkursu. Zasady głosowania będą podobne do formuły znanej z konkursów Eurowizji, czyli uczestnicy konkursu nie mogą głosować na siebie, natomiast mogą głosować na ich zdaniem najlepsze prace konkursowe innych uczestników. Głosowanie będzie odbywać się droga internetową. System głosowania dostępny będzie na stronie internetowej konkursu i zostanie uaktywniony po opublikowaniu wszystkich prac konkursowych. Każda drużyna głosuje jako całość.
- Za zajęcie 1 miejsca: 5 punktów
- Za zajęcie 2 miejsca: 4 punkty
- Za zajęcie 3 miejsca: 3 punkty
- Za zajęcie 4 miejsca: 2 punkty
- Za zajęcie 5 miejsca: 1 punkt
GALA FINAŁOWA KONKURSU
Finał Konkursu Międzynarodowego Patria Nostra odbył się 14 listopada o godzinie 16.00 w studio Digital Knowledge Village przy ul. Puławskiej 457 w Warszawie. Uroczystość była zorganizowana w formie wirtualnej i transmitowana na żywo na Facebooku organizatora. Zaproszeni Goście oraz drużyny biorące udział w Konkursie łączyły się podczas wydarzenia za pomocą aplikacji zoom.
Wśród gości uczestniczących w wydarzeniu byli min :
Pani Katarzyna Kucharek – Prezes Fundacji Grupy PKP
Pani Aleksandra Kucy – Zast. Dyrektora Departamentu Współpracy z Polonią i Polakami za Granicą MSZ
Pan Michał Wiśniewski - Wicedyrektor Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa
Pan dr Marek Kozubel – Wydział Projektów Edukacyjnych IPN
Podczas gali udało się także połączyć z około 30 drużynami z całego Świata
( Kazachstan, Ukraina, Brazylia, Francja, Dania).
Uroczystość miała 4127 odbiorców na Facebooku.
EMISJA PRAC NA TELEBIMACH
Istotnym elementem konkursów Patria Nostra jest emisja prac konkursowych na telebimach reklamowych w miejscach publicznych. Emisje prac odbywają się na bieżąco w porządku chronologicznym prezentując różne wydarzenia historyczne w nawiązaniu do aktualnej daty. W ramach konkursu Międzynarodowego w 2020 roku odbyło się kilkadziesiąt tysięcy emisji prac na co najmniej czterech telebimach w Warszawie i okolicznych miejscowościach.