DLA KOGO
Konkurs adresowany jest do młodzieży wyłącznie ze szkół artystycznych. Uczestnicy konkursu to 3-osobowe drużyny uczniowskie pod opieką nauczyciela, rodzica, trenera lub wychowawcy. Drużyna może być zgłoszona przez: szkołę artystyczną, klub, koło artystyczne działające przy szkole, organizację społeczną lub inną instytucję artystyczną. Dopuszczamy możliwość zgłoszenia drużyny rodzinnej.
REGULAMIN KONKURSU można pobrać TUTAJ.
ABY PRZYSTĄPIĆ DO KONKURSU
konieczne jest dokonanie rejestracji poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego znajdującego się na stronie internetowej konkursu.
FORMULARZ ZGODY
Warunkiem udziału w konkursie jest przekazanie organizatorowi formularza zgody rodziców lub opiekunów osoby niepełnoletniej na udział w konkursie. Formularz powinien zostać podpisany przez uczestnika konkursu oraz jego rodzica lub opiekuna. Podpisane formularze zgody należy zeskanować i przesłać drogą elektroniczną przez KONTO UCZESTNIKA które dostępne jest po zalogowaniu. Opiekun drużyny także zobowiązany jest do wypełnienia formularza. Druk formularza zgody można pobrać TUTAJ.
ZADANIE KONKURSOWE I TEMATY PRAC
Polega na wykonaniu 45-60 sekundowej animacji komputerowej lub filmu dotyczącego wydarzeń z historii naszego kraju, które miały miejsce w okresie konkretnego tygodnia kalendarza historycznego. Drużyna ma do wyboru 8-10 tematów, które dostępne są po zalogowaniu się do systemu. Co najmniej 30 sekund pracy konkursowej stanowić powinny autorskie nagrania filmowe.
PARAMETRY TECHNICZNE PRAC KONKURSOWYCH:
GRAFIKA POCZĄTKOWA
Zachęcamy i zalecamy aby każda z prac konkursowych posiadała grafikę początkową informującą o temacie filmu i wydarzeniu historycznym. Grafika ta stanowi tytuł filmu.
GRAFIKA KOŃCOWA
Praca konkursowa powinna obowiązkowo zawierać grafikę końcową w której powinna znaleźć się informacja o autorach filmu ( nazwiska i imiona autorów oraz opiekuna ) oraz nazwa szkoły lub innej organizacji / instytucji z której pochodzą autorzy filmu.
OCENA PRAC KONKURSOWYCH
W terminie ok. 4 tygodnie przed Galą Finałową wszystkie prace konkursowe zostaną opublikowane na stronie internetowej konkursu. Po opublikowaniu prac odbędzie się głosowanie na najlepsze prace. W głosowaniu biorą udział wszyscy uczestnicy konkursu. Zasady głosowania będą podobne do formuły znanej z konkursów Eurowizji, czyli uczestnicy konkursu nie mogą głosować na siebie, natomiast mogą głosować na ich zdaniem najlepsze prace konkursowe innych uczestników.
Głosowanie przebiegać będzie drogą internetową. System głosowania dostępny będzie na KONCIE UCZESTNIKA po zalogowaniu i zostanie uaktywniony po opublikowaniu wszystkich prac konkursowych.
Każda drużyna głosuje jako całość - dlatego też prosimy o wspólne wcześniejsze wewnętrzne uzgodnienie wyniku głosowania drużyny. W przypadku zdobycia takiej samej liczby punktów przez kilka drużyn o przyznaniu miejsc decyduje Zespół Fundacji na podstawie subiektywnej oceny prac.
- Za zajęcie 1 miejsca: 5 punktów
- Za zajęcie 2 miejsca: 4 punkty
- Za zajęcie 3 miejsca: 3 punkty
- Za zajęcie 4 miejsca: 2 punkty
- Za zajęcie 5 miejsca: 1 punkt
NAGRODY
W konkursach Patria Nostra nagrody otrzymują wszyscy uczestnicy konkursu. Organizatorzy przewidują wiele atrakcyjnych nagród i wyróżnień, które są wymienione w zakładce NAGRODY. Nagrody są pozyskiwane od fundatorów w trakcie trwania konkursu, więc ich ilość będzie systematycznie się powiększać. Zachęcamy uczestników konkursu do częstego sprawdzania aktualnego zestawienia nagród. Nagrody zostaną wręczone podczas uroczystej gali, na którą zapraszani są wszyscy uczestnicy konkursu oraz goście.
EMISJA PRAC KONKURSOWYCH NA TELEBIMACH
Istotnym elementem konkursów Patria Nostra jest emisja prac konkursowych na telebimach reklamowych w miejscach publicznych. Emisje będą realizowane w miarę możliwości wynikających z uzyskanych na ten cel środków.
PUBLIKACJA PRAC KONKURSOWYCH
Wszystkie prace konkursowe zamieszczone będą na stronie internetowej konkursu.