Edycja VIII - Region północny 2023

Witamy w jednym z tegorocznych konkursów regionalnych Patria Nostra! Celem konkursu jest propagowanie wiedzy o historii Polski, krzewienie patriotyzmu, budowa poczucia wspólnoty wśród młodych Polaków. Konkurs Regionalny - Obszar Północ adresowany jest do młodzieży z województw: Pomorskiego, Kujawsko-Pomorskiego, Warmińsko-Mazurskiego oraz młodzieży polskiej i polonijnej z całego świata. Projekt Patria Nostra od 7 lat skutecznie wychodzi do szkół z propozycją uatrakcyjnienia edukacji historycznej. Dzięki nowoczesnym technologiom przy tworzeniu filmowych prac konkursowych, kształcenie jest twórcze, rozwijające i inspirujące. Podczas uroczystej Gali Finałowej poznamy wyniki konkursu oraz zostaną przekazane nagrody wszystkim jego uczestnikom.

O konkursie

 

Głównym Partnerem Konkursu w Regionie Północnym jest Fundacja Energa.

Dziękujemy za udzielone wsparcie.

                             

 

 

 

 

VIII  EDYCJA  KONKURSU  PATRIA  NOSTRA

to  6  niezależnych  konkursów  odbywających  się  jednocześnie
 

1

  REGION  WSCHÓD

Woj.    Mazowieckie,  Podlaskie,  Łódzkie,  Lubelskie
2

  REGION  ZACHÓD

Woj.    Wielkopolskie,  Zachodniopomorskie,  Lubuskie,  Dolnośląskie
3

  REGION  PÓŁNOC

Woj.    Pomorskie,  Kujawsko-Pomorskie,  Warmińsko-Mazurskie
4

  REGION  POŁUDNIE

Woj.    Małopolskie,  Opolskie,  Śląskie,  Świętokrzyskie,  Podkarpackie
5   DLA  SZKÓŁ  ARTYSTYCZNYCH

Wyłącznie  dla  młodzieży  ze  szkół  artystycznych

6   KONKURS  ŚWIATOWY

Wyłącznie  dla  młodzieży  polonijnej

Rada programowa

NAD  POPRAWNOŚCIĄ  MERYTORYCZNĄ,
 JAKOŚCIĄ  PREZENTOWANYCH  PRAC  KONKURSOWYCH,
PRAWDĄ  I  RZETELNOŚCIĄ  HISTORYCZNĄ,
CZUWAĆ  BĘDZIE  RADA  PROGRAMOWA  KONKURSU
W  NASTĘPUJĄCYM  SKŁADZIE:

Prof.  Jan  Żaryn  -  Przewodniczący  Rady  Programowej

prof.  Wiesław  Jan  Wysocki

prof. Gertruda Uścińska

Prof.  Andrzej  Kaźmierczak

Gniewomir  Rokosz - Kuczyński

Mateusz  Wyrwich

Mirosław  Gryko

 

 

Podsumowanie

DLA  KOGO
Konkurs adresowany jest do młodzieży szkolnej w wieku 12-19 lat pod opieką osoby dorosłej. Uczestnicy konkursu to 3-osobowe drużyny uczniowskie pod opieką nauczyciela, rodzica, trenera lub wychowawcy.
Drużyna może być zgłoszona przez: szkołę, parafię, klub sportowy, organizację społeczną lub inną instytucję. Dopuszczamy możliwość zgłoszenia drużyny rodzinnej.
 

 

REGULAMIN  KONKURSU  można pobrać   TUTAJ.

 

 

ABY  PRZYSTĄPIĆ  DO  KONKURSU
konieczne jest dokonanie rejestracji poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego znajdującego się na stronie internetowej konkursu.

 

 

FORMULARZ  ZGODY
Warunkiem udziału w konkursie jest przekazanie organizatorowi formularza zgody rodziców lub opiekunów osoby niepełnoletniej na udział w konkursie. Formularz powinien zostać podpisany przez uczestnika konkursu oraz jego rodzica lub opiekuna. Podpisane formularze zgody należy zeskanować i przesłać drogą elektroniczną przez KONTO UCZESTNIKA które dostępne jest po zalogowaniu. Opiekun drużyny także zobowiązany jest do wypełnienia formularza.
  Druk formularza zgody można pobrać   TUTAJ.

 

 

ZADANIE KONKURSOWE I TEMATY PRAC
Polega na wykonaniu 45-60 sekundowej animacji komputerowej lub filmu dotyczącego wydarzeń z historii naszego kraju, które miały miejsce w okresie konkretnego tygodnia kalendarza historycznego. Drużyna ma do wyboru 8-10 tematów, które dostępne są po zalogowaniu się do systemu. Co najmniej 30 sekund pracy konkursowej stanowić powinny autorskie nagrania filmowe.

 

 

PARAMETRY  TECHNICZNE  PRAC  KONKURSOWYCH:  

  • czas animacji oraz filmu: od  45 sekund  do  60  sekund
  • rozdzielczość: full HD, 4K , 1920x1080
  • formaty pliku: MP4, H264
  • bitrade min 6 max 12 , rozszerzenie dźwięku AAC

 

 

GRAFIKA  POCZĄTKOWA
Zachęcamy i zalecamy aby każda z prac konkursowych posiadała grafikę początkową informującą o temacie filmu i wydarzeniu historycznym. Grafika ta stanowi tytuł filmu.

 

 

GRAFIKA  KOŃCOWA
Praca konkursowa powinna obowiązkowo zawierać grafikę końcową w której powinna znaleźć się informacja o autorach filmu ( nazwiska i imiona autorów oraz opiekuna ) oraz nazwa szkoły lub innej organizacji / instytucji z której pochodzą autorzy filmu.

 

 

OCENA  PRAC  KONKURSOWYCH
W terminie ok. 4 tygodnie przed Galą Finałową wszystkie prace konkursowe zostaną opublikowane na stronie internetowej konkursu. Po opublikowaniu prac odbędzie się głosowanie na najlepsze prace. W głosowaniu biorą udział wszyscy uczestnicy konkursu. Zasady głosowania będą podobne do formuły znanej z konkursów Eurowizji, czyli uczestnicy konkursu nie mogą głosować na siebie, natomiast mogą głosować na ich zdaniem najlepsze prace konkursowe innych uczestników.

Głosowanie przebiegać będzie drogą internetową. System głosowania dostępny będzie na KONCIE UCZESTNIKA po zalogowaniu i zostanie uaktywniony po opublikowaniu wszystkich prac konkursowych.

Każda drużyna głosuje jako całość - dlatego też prosimy o wspólne wcześniejsze wewnętrzne uzgodnienie wyniku głosowania drużyny. W przypadku zdobycia takiej samej liczby punktów przez kilka drużyn o przyznaniu miejsc decyduje Zespół Fundacji na podstawie subiektywnej oceny prac.

  • Za zajęcie 1 miejsca: 5 punktów
  • Za zajęcie 2 miejsca: 4 punkty
  • Za zajęcie 3 miejsca: 3 punkty
  • Za zajęcie 4 miejsca: 2 punkty
  • Za zajęcie 5 miejsca: 1 punkt

 

 

NAGRODY
W konkursach Patria Nostra nagrody otrzymują wszyscy uczestnicy konkursu. Organizatorzy przewidują wiele atrakcyjnych nagród i wyróżnień, które są wymienione w zakładce NAGRODY. Nagrody są pozyskiwane od fundatorów w trakcie trwania konkursu, więc ich ilość będzie systematycznie się powiększać. Zachęcamy uczestników konkursu do częstego sprawdzania aktualnego zestawienia nagród. Nagrody zostaną wręczone podczas uroczystej gali, na którą zapraszani są wszyscy uczestnicy konkursu oraz goście.

 

 

EMISJA PRAC KONKURSOWYCH NA TELEBIMACH
Istotnym elementem konkursów Patria Nostra jest emisja prac konkursowych na telebimach reklamowych w miejscach publicznych. Emisje będą realizowane w miarę możliwości wynikających z uzyskanych na ten cel środków.

 

Harmonogram konkursu

KONKURS  REGION PÓŁNOCNY
REJESTRACJA  UCZESTNIKÓW   zakończona
NADSYŁANIE  PRAC     zakończone
GŁOSOWANIE      zakończone
GALA  FINAŁOWA  w  GDAŃSKU            28 września 2023

Muzeum II Wojny Światowej

pl. W. Bartoszewskiego 1

80-862 Gdańsk 

szczegóły przekażemy wraz z zaproszeniem

 

UWAGA !!!

 W  związku z wieloma czynnikami zewnętrznymi terminy mogą ulec nieznacznym przesunięciom. Aktualizacje umieszczane są na stronie konkursu na bieżąco.

Prace konkursowe

 

 

 

Nagrody

 

W konkursie Patria Nostra nagrody otrzymują WSZYSCY uczestnicy, niezależnie od miejsca, które zajmą w konkursie !!!

Nagrody będą wręczane podczas uroczystości Gali Finałowej.

 

NAGRODY  FINANSOWE

          W  KONKURSACH REGIONALNYCH PULA NAGRÓD FINANSOWYCH UFUNDOWANYCH PRZEZ NCK WYNOSI

Za  1  miejsce  -  każdy  członek  zwycięskiej  Drużyny  otrzymał  1000 zł !
Za  2  miejsce  -  każdy  członek  zwycięskiej  Drużyny  otrzymał    600 zł !
Za  3  miejsce  -  każdy  członek  zwycięskiej  Drużyny  otrzymał    400 zł !
 
 
 
 
 
 
 

 
 

SZABLA  DLA  SZKOŁY  ZWYCIĘSKIEJ  DRUŻYNY

 

Laureatom I, II i III miejsca wręczane są pięknie wykonane repliki szabli polskiej oficerskiej wz. 1934.
Szable te są nagrodą dla szkoły laureatów za reprezentację i opiekę podczas tworzenia pracy konkursowej.
Szable zazwyczaj fundowane są przez Marszałków Województw lub instytucje związane z kulturą i edukacją.

 

 

 

NAGRODY  RZECZOWE  DLA  WSZYSTKICH  UCZESTNIKÓW

 

Każdy z uczestników konkursu otrzymuje podczas uroczystej Gali Finałowej pokaźną, dużą i ciężką torbę wypełnioną nagrodami oraz dyplom uczestnictwa w konkursie. W torbach sygnowanych logo Fundacji Patria Nostra znajdują się drobne sprzęty elektroniczne, słuchawki, głośniki, pendrive, gadżety reklamowe, bidony, plecaki, smycze, notesy, długopisy i cały ogrom książek, albumów, biuletynów. Ich zawartość uzależniona jest od zajętego miejsca. Poniżej przedstawiamy przykładowe fotografie nagród. Nagrody rzeczowe są różne w każdej edycji.

 

Wyniki konkursu


Wyniki konkursu oraz Laureaci zostaną ogłoszeni podczas uroczystości Gali Finałowej w Gdańsku.



Miejsce Animacja Szkoła Imię i nazwisko
1 Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy w Kruszwicy
Kruszwica

Kinga Kraszewska

Nicola Rezmer

Wiktoria Szuflińska

2 Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Sierakowicach
Sierakowice

Paulina Myszk

Natalia Sikora

Paweł Mański

3 Gimnazjum w Wilnie
Wilno

Sebastian Głazko

Nikita Tripuckij

Daniel Maldis

WYNIKI KONKURSU

Miejsce Ilość punktów Nr grupy
1 86 pkt Grupa nr 6
2 82 pkt Grupa nr 9
3 81 pkt Grupa nr 21
 
4 59 pkt Grupa nr 38
5 46 pkt Grupa nr 63
6 36 pkt Grupa nr 34
7 27 pkt Grupa nr 7
8 24 pkt Grupa nr 75
8 24 pkt Grupa nr 69
10 21 pkt Grupa nr 2
 
11 20 pkt Grupa nr 80
12 19 pkt Grupa nr 41
12 19 pkt Grupa nr 48
12 19 pkt Grupa nr 1
15 16 pkt Grupa nr 68
15 16 pkt Grupa nr 50
15 16 pkt Grupa nr 74
18 15 pkt Grupa nr 12
18 15 pkt Grupa nr 73
20 14 pkt Grupa nr 76
 
20 14 pkt Grupa nr 84
22 13 pkt Grupa nr 82
22 13 pkt Grupa nr 87
22 13 pkt Grupa nr 23
25 12 pkt Grupa nr 55
26 11 pkt Grupa nr 79
26 11 pkt Grupa nr 43
26 11 pkt Grupa nr 49
26 11 pkt Grupa nr 32
30 10 pkt Grupa nr 17
 
31 9 pkt Grupa nr 39
32 8 pkt Grupa nr 54
32 8 pkt Grupa nr 72
32 8 pkt Grupa nr 24
35 7 pkt Grupa nr 58
35 7 pkt Grupa nr 29
37 6 pkt Grupa nr 47
37 6 pkt Grupa nr 78
37 6 pkt Grupa nr 22
40 5 pkt Grupa nr 10
 
40 5 pkt Grupa nr 37
40 5 pkt Grupa nr 70
40 5 pkt Grupa nr 26
44 4 pkt Grupa nr 53
45 3 pkt Grupa nr 3
45 3 pkt Grupa nr 62
45 3 pkt Grupa nr 85
48 2 pkt Grupa nr 35
48 2 pkt Grupa nr 36
48 2 pkt Grupa nr 18
 
48 2 pkt Grupa nr 4
48 2 pkt Grupa nr 65
48 2 pkt Grupa nr 52
54 1 pkt Grupa nr 46
55 0 pkt Grupa nr 16

Gala konkursu

Konkurs zakończony będzie Galą Finałową w Gdańsku. Na uroczystość zostaną zaproszeni autorzy wszystkich prac konkursowych. Gala wręczenia nagród to wielowymiarowe wydarzenie edukacyjne oraz artystyczne.

Podczas uroczystości wyświetlane są najwyżej oceniane filmy historyczne stworzone przez uczestników. Honorujemy i składamy podziękowania na ręce naszych Sponsorów, Partnerów oraz Darczyńców wręczając im statuetki oraz dyplomy.  Walorem artystycznym są niewątpliwie piękne, wzruszające koncerty przygotowane przez profesjonalistów. Dokładamy wszelkich starań aby uatrakcyjnić Galę niezapomnianymi występami.